#rescuezeeland
KWF insmeerbar
KWF en Streetwise werken al jaren samen op het gebied van donateurwerving op straat en deur-aan-deur. Daarnaast was KWF’s jongerenlabel Fight ‘founding partner’ van SEP. Inmiddels loopt alweer geruime tijd de succesvolle actie met de insmeerbar voor KWF.
Vraag:
Huidkanker ten gevolge van slechte bescherming tegen zonneschijn is een veelvoorkomende kankersoort. Een belangrijk speerpunt van KWF is preventie. De vraag was hoe op een positieve manier in een relevante omgeving aandacht gevraagd kon worden voor dit thema.
Antwoord:
Streetwise Event Promotions heeft het concept van de insmeerbar ontwikkeld. Bezoekers van festivals, stranden en gezinsevenementen wordt aangeboden hen in te smeren met zonnebrandcrème waarmee ze goed beschermd kunnen genieten van feest en muziek.
Gedurende deze positieve ervaring wordt voorlichting gegeven over de risico’s van onbeschermd zonnen en daarnaast wordt gevraagd om een structurele bijdrage, zodat KWF zich ook in de breedte kan inzetten voor preventie tegen kanker, voorlichting over, en financiering van verder onderzoek naar mogelijkheden tot genezing van kanker.
Spinn-offs
Zoals ook bij alle andere acties van SEP levert de actie tal van bijkomende positieve resultaten zoals groei in het social mediaverkeer, free publicity in (lokale) kranten en daarnaast ook niet onbelangrijk, vergunningen door gemeentes en evenementenorganisatoren worden wegens positieve bijdrage eerder afgegeven. Een aantal festivalorganisaties heeft SEP en KWF benaderd met de vraag ook komend seizoen met een insmeerbar te komen. Tevens blijkt dat de donateurs die met deze positieve beleving geworven zijn loyaler zijn dan die via andere kanalen geworven.

